Patarimai, kaip pasigaminti sveikus ir skanius grilio patiekalus

Grilyje kepti patiekalai tarsi savaime atrodo gerokai sveikesni – vien jau dėl to, kad gaminant juos, visiškai nereikia riebalų. Visgi, siekiant, kad maistas būtų dar sveikesnis, vien to neužtenka. Tik įsidėmėję kelis esminius patarimus, galėsite būti tikri, kad Jūsų ruošiami grilio patiekalai yra ne tik gardūs, bet ir nežalingi nei mūsų sveikatai, nei figūrai. Kokias taisykles pravartu žinoti?

Atidžiai rinkitės produktus, kuriuos kepsite

Tikriausiai ne kartą esate girdėję, kad tam tikros mėsos rūšys yra sveikesnės už kitas. Pavyzdžiui, raudona mėsa dažniausiai turi daugiau sočiųjų riebalų, todėl jos rekomenduotina valgyti kiek mažiau. Tai nereiškia, kad jos reikėtų visiškai atsisakyti, tačiau svarbiausia – nepiktnaudžiauti. Besirūpinantiems savo figūra ir bendra savijauta, grilyje vertėtų kepti liesesnius produktus ir dažniau rinktis baltą mėsą, pavyzdžiui, vištienos krūtinėlę be odos. Griliui taip pat labai tinka ir žuvis: lašiša ar upėtakis turi daugybę gerųjų riebalų, kurie turės realios naudos Jūsų sveikatai.

Naudokite kuo sveikesnius marinatus

Dažniausiai visas grilio patiekalų „blogis“ slypi būtent marinate: čia nevengiame majonezo, riebesnių padažų ar dar blogiau – renkamės jau paruoštus marinatus, kuriuose gausu kenksmingų priedų. Jei norite maitintis sveikiau, marinuokite maistą patys ir vietoj riebių ingredientų dažniau naudokite įvairius prieskonius ir žoleles, o vietoj majonezo rinkitės jogurtą. Paskyrę paieškoms šiek tiek laiko, surasite ne vieną sveikesnį marinato receptą, kuris užtikrins dar geresnį produktų skonį.

Įtraukite daugiau daržovių

Ne paslaptis, kad daržovėse yra daug skaidulų ir mažai kalorijų, todėl jos yra kone geriausias pasirinkimas garnyrui. Patiekalas lėkštėje atrodys kur kas spalvingiau, o Jūs pavalgysite dar sočiau. Be to, jas lygiai taip pat galima pakepti ant grilio – taip skonis bus dar įspūdingesnis. Šiam tikslui galima pasitelkti pačias įvairiausias daržoves, pavyzdžiui, šparagines pupeles, kukurūzus, paprikas ar cukinijas – tai, ką Jūs ir namiškiai mėgstate labiausiai.

Pasistenkite mėsos nesudeginti

Žinoma, lengvas degėsis yra neišvengiamas ir netgi būtinas – jo suteikiamas skonis ir kvapas grilio patiekalams prideda daugiau autentiškumo. Tačiau šiuo atveju svarbu nepersistengti, kadangi apdegusioje mėsoje kaupiasi mūsų sveikatai žalingos medžiagos. Norint išsiaiškinti, ar ji jau iškepusi, geriausia naudoti mėsos termometrą – tuomet išvengsite didesnių klaidų. Prieš pradedant valgyti, pravartu pašalinti visas pernelyg apdegusias ar suanglėjusias maisto dalis – taip tikrai nepakenksite savo sveikatai.

Užtikrinkite maksimalią higieną

Nesvarbu, ar naudojatės elektriniu griliu (juos įsigyti galite čia), ar kieme esate pasistatę kepsninę, bet kuriuo atveju būtina išlaikyti maksimalią švarą. Visus paviršius nuvalykite tiek po, tiek prieš naudojimą: tuomet būsite tikri, kad nutekėję riebalai ar maisto likučiai netaps Jūsų naujojo patiekalu garnyru. Taip bus užtikrintas ir kur kas geresnis maisto skonis bei aromatas. Tokia užduotis ilgai neužtruks, tačiau rezultatai neabejotinai pradžiugins.

Desertui rinkitės pakeptus vaisius

Jei jau pasigaminote pakankamai sveikus pietus, nepalūžkite ir nevalgykite saldaus deserto. Pasitelkę tą patį grilių, galite pakepinti vaisius, kurie bus ne mažiau saldūs, tačiau kur kas natūralesni ir sveikesni. Tokiam kepimui tinka obuoliai, kriaušės, ananasai, bananai, nektarinai, persikai ir slyvos, tačiau drąsiai galite eksperimentuoti ir su kitais panašiais vaisiais. Tikėtina, kad rezultatas visus labai maloniai nustebins, o naujas desertas neilgai trukus taps Jūsų firminiu.

Įsidėmėję visus šiuos aspektus, ir gardžiais, ir sveikais grilio patiekalais mėgausitės be didelių pastangų. Nepamirškite pasirūpinti ir kokybišku griliu – platų jų pasirinkimą rasite Pigu.lt el. parduotuvėje.